leszekmw, navii się nie kupuje na zapas tylko dokładnie tyle ile mają zamówień na auto z takim wyposażeniem. Zwykłe radia są tańsze więc dealerzy mogą sobie pozwolić na to, żeby kupić je na stan. Pytanie ile to jest dla Ciebie aktrakcyjna cena
[O1] Brak świateł mijania
Zwiń
X
-
[O1] Brak świateł mijania
Wistam serdecznie mam nie lada problem, od jakiegoś czasu wystepuje zjawisku zaniku świateł mijania podczas jazdy, tylko wtedy jak przełącze na długie i spowrotem wracam do mijania ( zostają wtedy tylko pozycje), zaczyna gwałtownie włączać i wyłączać na zmiane długie -krótkie i po kilku przełączeniach wszystko wraca do normy. Wszystko było by ok już się nawet przyzwyczaiłem, ale od 2 tyg. na nic już nie reaguje (przełączanie z mijania na długie) nie ma poprostu mijania. Nie mam pojęcja co może być przyczyną, nie chcę oddawać do warsztatu bo zaraz ze mnie zedrą jak z młodego. Prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami i sugestiami z góry wielkie dzięki.
-
-
zacznij od najprostszego i najbardziej banalnego rozwiązania, wymień żarówki albo podmień na inna jak masz możliwość żeby nie kupować. Troche dziwne ze dwie na raz ale to wygląda na koniec żywota żarówek. Jeśli to nie to to będziemy szukać dalej np. przełącznik świateł.1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Przełącznik zespolony pod kierownicą ma wypalone lub przegrzane styki.
Wymiana na nowy, do tego polecam montaż przekaźników odciążających styki przełącznika zespolonego i wyłącznika głównego świateł (podobne rozwiązanie dawno temu często stosowano w Maluchach, bo tam też wypalały się przełączniki zespolone)DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Dzięki bardzo wczoraj rozbierałem ten przełącznik i jak się go porusza to zaczyna działać czyli są raczej nadpalone. Dzwoniłem dowiadywałem się iż koszt tego przełącznika to 105-160 zł, jest on dzielony czyli można kupiś sam od mijania, drogowych i kierunków, czyli kamień z serca spadł bo myślałem, że będzie około 500zł. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pablo_NODzięki bardzo wczoraj rozbierałem ten przełącznik i jak się go porusza to zaczyna działać czyli są raczej nadpalone. Dzwoniłem dowiadywałem się iż koszt tego przełącznika to 105-160 zł, jest on dzielony czyli można kupiś sam od mijania, drogowych i kierunków, czyli kamień z serca spadł bo myślałem, że będzie około 500zł. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc pozdrawiam.
Rozebrałem włącznik, rozsmarowałem dokłdniej ten smar (przewodzący prąd elektryczny - to samo jest w czajnikach elektr) złożyłem i działa. Jezeli się nie spaliły styki, a palą się właśnie jak tego smarowidła jest za mało, to szkoda każdego grosza na nowe. Lepiej paliwa sobie kupić...
Komentarz
-
-
Odgrzeje kotleta ...... czy taki przełącznik bedzie pasował http://allegro.pl/skoda-octavia-mane...563478841.html do 01 1,6 BFQ z 2005 roku? a ten http://allegro.pl/skoda-octavia-i-pr...521313562.html - tempomatem tez by podszedł? Co bym musiał jeszcze zrobic zeby tempomat "chodził" :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koleśŻaden z tych przełączników, które pokazałeś nie obsługuje tempomatu. To są zwykle manetki. Poszukaj takiej: 3U0 953 513 D
Komentarz
-
-
Dzis wieczorkiem próbowałem czy światła zgasna i jak się mrygnie długimi bez włanczania na stałe to światła nie zanikaja - ale jak wezme manetka w dół to po któryms razie światła mijania zanikaja i po właczeniu lewego kierunku światła mijania jakoś się włanczaja. I pewnie niebawem wezme się za wymiane manetki, bo kolega Koleś szybki i juz ją wysłał :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzychPrzełącznik zespolony pod kierownicą ma wypalone lub przegrzane styki.
Wymiana na nowy, do tego polecam montaż przekaźników odciążających styki przełącznika zespolonego i wyłącznika głównego świateł (podobne rozwiązanie dawno temu często stosowano w Maluchach, bo tam też wypalały się przełączniki zespolone).
1. nowy przełącznik dłużej pożyje
2. światła będą jaśniejsze (napięcia na żarówkach jest ok 1.5V niż bez przekaźników, a 1.5V więcej daje dużą różnicę w jasności świecenia)DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Przepraszam, że odgrzewam kotlet ale chyba znalazłem odpowiedź na mój problem ale muszę potwierdzić.
Jeżeli nie świecą mi tylko światła mijania (nie świeci kontrolka na szafie) to winę za to ponosi przełącznik zespolony (czyli wajchy do włączania kierunków, a po drugiej stronie wycieraczek itd.) Sprawdzałem bezpieczniki, żarówki, włącznik świateł - to nie ten problem.
Jeżeli tak, to jest opcja że dorzucę sobie tempomat ? bo kupię sobie manetkę (przełącznik zespolony) z tempomatem i wykonam wszystkie dodatkowe rzeczy aby aktywować tempomat.
Dobrze myślę?
Komentarz
-
-
Jaki masz reflektor, żarówka H4 czy osobne żarówki do mijania i długich?
Długie teraz działają Ci teraz w pozycji błysku czy w pozycji przełączenia długich na stałe?DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Witam, odgrzeje też kotleta trochę. Też mam problem z światłami mijania,rozbierałem kilkakrotnie włącznik świateł mijania w mojej Octavia I (przed liftem) i wiem,że blaszka,która styka się,miała jakiś słaby styk i się trochę dookoła topiło.. Było to czyszczone kilkukrotnie. Czytałem sporo i podobno jak mam regulację podświetlenia zegarów w włączniku,to jak przełożę całą część płaską od zamiennika (który regulacji zegarów nie ma),to będę miał u siebie podświetlenie? Jest pomysł, żeby zrobić coś takiego i dodać do tego przekaźnik.. I tu pojawia się kolejne pytanie, w które przewodziki idące do kostki powinienem się wpiąć do tego przekaźnika, żeby wszystko działało OK i już nie grzały mi się styki w nowym włączniku? Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Tu jest wyłącznik świateł VW:
Kolorowe literki odwzorowują kolory przewodów.
Na rysynku jest błędny napis: 58R powinno być "postojowe prawe".
Moim zdaniem, podpinanie się do przewodów wyłącznika w celu podłączenia przekażników jest nie racjonalne i bardziej skomplikowane. Nie zostaną ominięte długie przewody do żarówek a też i do przekażników jeżeli będą umieszczone w kabinie.
Oszczędność na montażu dodatkowych bezpieczników jest pozorna, instalacja będzie bardziej skomplikowana.
Komentarz
-
-
Nic nie myślę, bo cyferki i kody kreskowe nic nie mówią normalnemu człowiekowi. Natomiast wiele mówi pomiar omomierzem połączeń styków w poszczególnych pozycjach przełącznika. Poprostu trzeba to pomierzyć omomierzem i wtedy wiadomo czy pasuje do tego co potrzebujemy.
Tu jest tabelka płączeń styków w poszczególnych pozycjach przełącznika świateł (rys.3):
Komentarz
-
Komentarz